søndag 24. mai 2009

Fjelltur

Acacio ligger midt inne i Andesfjella I helga har jeg vært på tur. Fjelltur. Vi kjørte bil inn til en landsby, men det var fjell på alle kanter hele veien, så da blir det jo fjelltur. Landsbyen heter Acacio og ligger 15 mil og 5 timer unna. Ut av Cochabamba og inn i Andesfjella, der er det flott, stille, rolig, deilig fjelluft, avslappende, hyggelige folk, ingen bikkjer og nydelige poteter. Nå var potethøsten ferdig for i år så vi fikk ikke kjøpt sekken som vi hadde håpa på. NLM har hatt prosjekt her inne. De har bl.a. bygt sykehus som fungerer i beste velgående, bygd kirke som fungerer litt labert for tida og hatt utviklingsprosjekt med bl.a. produksjon av grønnsaker. Her kommer noen bilder fra veien og landsbyen og noen vi traff her og der. Jeg reiste med Enriqueta og Secundino som dere ser i treet.









Her er jeg oppe i treet som står midt på Plazaen og som ingen vet hvor gammelt er.


En mann vi møtte på veien, han fikk en appelsin for bildene i tillegg til at han fikk se dem. Han smilte fornøyd og ei dame satt oppe i lia og lo av hele opptrinnet.









Noe av veien ned til Rio Caine der jeg litt seinere dupper tærne mine.

En vanlig måte å reise på i Bolivia.





Hjem fra Sætra med budskapen.

Ingen kommentarer: