søndag 5. april 2009

Påske

Det er visst påske; men hvor er snøen som smelter, kvikklunchen, appelsinene og klisteret. Nei, her i Bolivia må vi nok klare oss på annen måte, men jeg har fått besøk fra Norge og de tok med seg påskeegget og gjendekjeksen. Da kunne jeg bare lukke øynene så var jeg høyt til fjells (jeg er forsåvidt høyere nå) både med Gjøvik og Toten Turlag (de har forresten mange fine turer hele året for de som bor i nærheten) og på Finnmarksvidda. Det går fort å reise i tankene og når en har vært på mange turer før tar det ikke lange tiden før en er tilbake både i indre bilder og følelser. Jeg savner nok snøen og skiturene og med så mye snø det har vært på mine kanter i Norge denne vinteren er det bare å sende et sukk og håpe dere utnytter mulighetene dere har.
Mandag den 13 april litt etter kl. 17 norsk tid, blir jeg ringt opp av Østafjells NRK P1 for de som bor i de tre fylkene Buskerud, Vestfold eller Telemark.
Ha en fortsatt god påske.

2 kommentarer:

Britt Lene sa...

Go påske til deg også Toril!!! Og eg kan love deg at vi unytte det fantastiske fine været her i nord, og det blir nok skigåing i påsken ja!!! (og skriving på KRL eksamen).... Hils alle kjente og kjære der nede!

Toril sa...

Det er bra Britt Lene. Har sett bildene på bloggen din i vinter og er ikke helt sikker på hva jeg skal kalle den akutte sjukdommen som kommer hver gang.