torsdag 13. januar 2011

ferietider

Det er stille på bruket for tida. Ingen unger som kommer og går og gir lyd fra seg, ingen innkjøp av mat og materiell, ingen kø for å komme på do og kjøkkenet er ledig til en hver tid. Det er nå litt deilig også, en liten stund i alle fall, for om to og en halv uke så begynner vi på`n igjen. Noen punkter om det som har skjedd i det siste, inspirert av Lene som nå er kommet tilbake til "byen sin". Velkommen tilbake, Lene!


  • Etter jul har jeg hatt en downperiode, det hender man detter litt i hop etter en noe intens og travel tid.
  • Bygginga av bada har også hatt en stille periode, men flislegginga er ferdig. Nå er det småpuslerier som står igjen som dører, vinduer, insetting av toaletter, vasker og dusj, maling og litt elektrikerarbeid. Det mangler bitte litt på fasaden med sement, men sement har vært en stor mangelvare i hele landet i det siste. Dersom det har vært å oppdrive en sekk så har den kosta bortimot en halv gang mer enn vanlig. Jeg har sett på tv at mange har stått i kø i mange timer der de vet at det kommer levering.
  • Ja, jeg har kjøpt meg tv, første tv jeg har kjøpt i mitt liv. Det jeg hadde i Norge var avdanka etter mine foreldre som da kjøpte seg nytt. Tven jeg har kjøpt nå er en flatskjerm og den skal brukes til å informere meg om hva som foregår i landet og verden forøvrig, lære meg mer språk og til foreldre og unger til undervisning, foredrag og video.
  • Jeg har fått meg permanent oppholdstillatelse. I dag gjorde jeg siste finishen for å få meg nasjonalt identitetskort. Alle fingrene mine er brunsvarte etter sverten for å sette fingeravtrykk. Det har vært en lang prosess med erklæringer om at jeg er en hederlig person som ikke har noen onde hensikter, fra advokater, fra kriminalpolitiet, fra arbeidet mitt og at jeg kan gjøre opp for meg økonomisk. Alt må undersøkes, bevises og kopieres i mange eksemplarer.
  • Nå har jeg prøvd å begynne å jobbe litt igjen, med regnskap - alt må stemme, med kontrakter, planer for unger, foreldre og personale og andre ting.

Ønsker dere fortsatt en fin januar. Legg merke til etter hvert når fuglene begynner å synge.

1 kommentar:

Refleksjon på livsvegen sa...

Så flott..
Lykke til i arbeidet!