torsdag 15. oktober 2009

dataalderen i Bolivia

Dette er Melissa, ei flott jente som går i 3. medio, som tilsvarer 11. klassetrinn allmenn i Norge. Hun er 16 år og om et år er hun ferdig med grunnskolen og videregående og da kan hun begynne på universitetet. Hun har mye lekser og oppgaver og mye av det må hun finne på internett. Men det er ikke bar hun som har lekser på internett, elever helt ned i 4. klasse kan ha det inni mellom.De skal undersøke og finne ulike temaer og det gjelder i alle fag, og mange ganger er det mye. Noen ganger har de også temaer som vi ikke finner i de bøkene vi har kjøpt og da internett i grunnen har det meste er vi rustet til de fleste oppgaver. Til nå har de sittet inne hos meg, men til slutt synes jeg det ble litt mye så da sa jeg at nå kjøper vi en til å ha for ungene i rommet deres. Jeg fikk tak i en grei lærer på skolen her oppe som hjalp meg med å kjøpe og installere. Han har også installert spill og informasjon som de trenger på skolen, så nå er det bare å ta vare på den og bruke den til å lære enda mer.

1 kommentar:

Lene Vårum sa...

Så bra at maskina er på plass - dette blir veldig bra!