torsdag 13. august 2009

"Landsbyen min"

I helga var jeg i Tinguipaya - "landsbyen min". Der bodde jeg første året mitt i Bolivia og derfor er den litt spesiell for meg. (Bildet over tok jeg da jeg bodde der). Der feria vi nasjonaldag og spilte turnering i fotball, basket og fotsal. Bilder fra dette må komme senere for jeg har mista det lille kameraet mitt, så nå tar jeg bilder med god gammeldags film, da må jeg ta alle bildene i filmen og fremkalle den etterpå og det tar litt tid. Når jeg kommer til Tinguipaya kjenner jeg stillheten og roen med en gang. Ingen biler som tuter, nesten ingen bikkjer som bjeffer - bare noen griser som grynter. Jeg spilte ikke, men tok meg en liten fjelltur i stedet. Da vi reiste hjem kjørte vi innom byen Oruro. Den ligger på høysletta og er en gruveby som jeg synes ser noe trist ut. Men der kjøpte vi appelsiner, vi var tre personer i bilen og tilsammen kjøpte vi 100 stykker appelsiner. For det betalte vi nesten 16,- n.kr. I går lagde jeg appeslinmarmelade for første gang i mitt liv, den ble god. Spørsmålet nå er: Hva mer kan jeg lage av appelsinene før de blir dårlige?

Ingen kommentarer: