mandag 28. juni 2010

Midtsommer....

nei, midtvinter er det her nå. Sola har gått ned, det er mørkt ute. Ullsokkene er på, det samme er leggvarmerene, ulltrøya, vesten og ullgenseren. Det å sitte og skrive slik som nå kan bli litt kaldt på hendene og etter hvert på tærna, men en liten stund går det bra. Etterpå går jeg på kjøkkenet som er et noe varmere rom og lager meg noe godt og varmt å drikke. Det er rart det der med jordkloden vår. Her sitter jeg på andre sida av jorda og mye er opp ned av det jeg er vant til. Det vinter i juni, inne er det kaldt og ute er det varmt, nymånen står andre veien - nå gjelder ikke regelen om den sterkeste knyttneve lenger, sola står i nord midt på dagen, karlsvogna står på hodet og jeg drikker kokate som er ulovlig å innføre til Norge. Likevel er sola den samme, månen den samme og noen av stjernene. Det er godt å kjenne at en har noe felles her i verden, en føler seg ikke så aleine da med det ukjente.

Én ro
Det er én ro
og dén beror på
at du er tro
mod det du tror på.
Piet Hien

1 kommentar:

Refleksjon på livsvegen sa...

Så rart..
Men bra at det er same sol og same måne vi ser på..
Varm midtsommar/midtvintersklem