torsdag 8. januar 2009

Romjulsbesøk

Hei!
Dette er Olivia og dattera Alejandra fra Potosi. Jeg ble kjent med Olivia det første året jeg bodde i Bolivia. Hun jobba i prosjektet til misjonen i Tinguipaya da jeg var lærer der. Hun er ei lita, men flott dame som har store kunnskaper og mye erfaring. Hun og dattera kom på besøk til Cochabamba i romjula delvis på ferie og delvis for å hjelpe oss med vedtekter og interne regler i forhold til å registrere oss som en stiftelse her i landet. Hun er en stor kapasitet og til stor hjelp for meg som plundrer med å formulere meg på dette språket som de bruker her. Det vi ikke rakk å gjøre mens de var her tok hun med seg hjem for å fullføre, så sender hun det til meg så snart hun er ferdig. Når papira er ferdig vil en advokat som vi har hatt kontakt med hjelpe oss med selve registreringa. Her er det nødvendig med en advokat for å få registrert seg som stiftelse, underskrifter og stempler må være på plass. Det vil ta litt tid enda før alt er klart, men prosessen er i alle fall i gang.
Ønsker dere alle et riktig godt nytt år. Stå på folkens, det er enda mye ugjort i verden.
Toril

Ingen kommentarer: